در آستانه تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) وزارت بهداشت برای متقاضیان سزارین‌های تقویمی خط‌ونشان کشید درباره خبرنگار شهیر فلسطینی که مهمان جشنواره «صبح» است | خون دلی که لعل شد‌ تیم ملی هاکی بانوان کشور در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟ آشنایی با بیماری‌های شایع زنان و درمان آن اضطراب درونی والدین و چرخه سرنوشت فرزندان نگاهی به کارنامه استاد دانشگاه رادیوی «پکن» که بانویی مشهدی بود | سه میلیون کلمه چینی فارسی شد برنامه‌های جوانی جمعیت از رشد ۱۸ درصدی زایمان‌های سوم به بعد تا پیشگیری از سقط ۴۰۰۰ جنین بانوان بخوانند| عفونت‌های زنان و چند باور اشتباه آمار طلاق پس از ۳ دهه کاهشی شد آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی
سرخط خبرها
مصرف نوشابه‌های گازدار خطر افزایش فشار خون در دوران بارداری را افزایش می‌دهد

مصرف نوشابه‌های گازدار خطر افزایش فشار خون در دوران بارداری را افزایش می‌دهد

  • کد خبر: ۲۲۱۰۷۷
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
متخصص زنان و زایمان گفت: مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا در دوران بارداری احتمال ابتلا به فشارخون را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مریم یونسی، متخصص زنان و زایمان از ارتباط بین مصرف نوشابه‌های انرژی زا پیش از بارداری و احتمال خطر افزایش فشارخون در بارداری خبر داد.

وی اظهار کرد: مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد انجام شده است نشان می‌دهد مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا پیش از بارداری ممکن است فشارخون افراد را در دوران بارداری افزایش دهد. نوشیدنی‌های انرژی‌زا نوشیدنی‌هایی هستند که برای افزایش سطح انرژی و هوشیاری و عملکرد فیزیکی مصرف می‌شوند.

فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا از سال ۱۹۸۷ میلادی به طور قابل توجهی در سراسر جهان افزایش یافته است و این نوشیدنی‌ها به خصوص در بین جوانان بسیار پرطرفدار است. محققان دریافته اند شرکت‌کنندگانی که پیش از بارداری نوشابه‌های انرژی‌زا مصرف می‌کردند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشارخون بارداری بودند که این ارتباط در شرکت کنندگان بالای ۲۸ سال بیشتر بود.

طبق نتایج این تحقیقات مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا پیش از بارداری ممکن است خطر فشارخون بالا در دوران بارداری را افزایش دهد.

این متخصص زنان و زایمان توصیه کرد که در راستای حفظ سلامت مادر و نوزاد در صورتی که مادران تصمیم به بارداری دارند مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا و سایر نوشیدنی‌های با درصد کافئین بالا را قبل از بارداری محدود کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.